Vaarwel Nederland, Üdvözöljük Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ivonne Leenen - WaarBenJij.nu Vaarwel Nederland, Üdvözöljük Budapest! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ivonne Leenen - WaarBenJij.nu

Vaarwel Nederland, Üdvözöljük Budapest!

Blijf op de hoogte en volg Ivonne

13 September 2012 | Hongarije, Boedapest

Hallo iedereen,

Bijna 3 jaar na mijn avontuur in de Verenigde Staten ben ik vanochtend begonnen aan mijn volgende reis: een semester in Boedapest!

Met twee volle koffers, Hongaarse Forinten en mijn paspoort in de hand ben ik op maandag 10 september samen met papa en mama naar Eindhoven Airport gereden, om daar vervolgens vol verwachtingen op het vliegtuig te stappen richting Hongarije.
De vliegreis zelf was gelukkig erg goed verlopen, en twee uur later stapte ik dan ook uit op Hongaars grondgebied. En daar was het warm! Poeh, dat zijn we niet gewend in ons kikkerlandje!
Al snel na de landing kwam ik een andere Nederlandse jongen tegen, die in hetzelfde appartement ging wonen als ik, en samen namen we een taxi richting de binnenstad.
Eenmaal daar aangekomen moesten we nog even een half uurtje wachten op de huisbaas. Meteen na zijn aankomt merkte ik al meteen dat dit een enorm warhoofd is. Na inmiddels 2 dagen in het appartement te hebben gezeten heb ik nog steeds geen huur hoeven te betalen (waar ik zelf natuurlijk niet echt problemen mee heb!).

Hoewel ik absoluut geen beeld van Boedapest had voordat ik hier heen kwam, bleek Boedapest toch een compleet andere (en veel mooiere) stad te zijn dat ik ooit had verwacht.
Boedapest heeft veel verschillende gebouwen door elkaar heen staan: oude gebouwen, kerken en synagogen staan recht tegenover nieuwe kantoorgebouwen. Hoewel ik dit normaal spuuglelijk vind, past het in deze stad om een of andere manier goed bij elkaar. Dit komt, denk ik, onder andere doordat het ‘authentieke’ gedeelte van de stad altijd op de voorgrond ligt, in plaats van andersom.

En daar zit ik nu dus!
Na drie dagen heb ik al heel wat gezien van Boedapest, onder andere het Parlement, het Vissersbastion, de Grote Markthal en het ‘Buda’ kasteel. Volgende week begint de introductieweek van IBS Budapest, de school waar ik de komende paar maanden zal gaan studeren.

Voor iedereen die het leuk vindt om via Skype te praten: mijn skype naam is ivonneleenen.

Tot snel!




  • 13 September 2012 - 12:34

    Mama:

    Hey dochter, leuk verslag en mooie foto's van Budapest by night.

    Liefs, mama

  • 13 September 2012 - 12:40

    Ilze:

    Ah mooi mooi mooi Ivonne! Alvast veel plezier met de intro volgende week!

  • 13 September 2012 - 13:07

    Robin:

    Wheeeeeeeeee, super vetjes! Klinkt goed! :) Veel plezier!!

  • 13 September 2012 - 13:24

    Francelle:

    Hee Ivonne,

    Wat gaaf weer een nieuw avontuur!! Ook deze keer houd ik trouw je blog bij om al je avonturen te lezen... Vind dit ook erg leuk om te doen ;)!

    Ook al is ons contact de laatste jaren een beetje verwaterd, heel erg veel succes,plezier,nieuwsgierigheid en wat nog meer gepast is om te zeggen haha!

    Groetjes,
    Francelle

  • 13 September 2012 - 13:46

    Eugenie:

    Wat leuk Ivonne dat je in Boedapest gaat studeren, en het klopt dat het een mooie stad is.
    Ook heb je daar mega mooie winkels met de nieuwste mode!!!
    Maar misschien spreek ik je eens op skype, ik zal je toevoegen tot mijn contacten, dan kan ik je meer vertellen over Boedapest.
    Succes en servous Ivonne,

    Groetjes Eugenie

  • 13 September 2012 - 14:08

    Christel:

    Hoi Ivonne,
    leuk hoor dat het reisvirus je weer te pakken heeft! Mooie foto's! En natuurlijk ben ik (wij allemaal in huize Hofland) benieuwd wat je allemaal mee gaat maken, dus kom maar op met al je avonturen!! Geniet ervan en veel plezier tijdens je introductie.
    Groetjes, Christel

  • 13 September 2012 - 14:46

    Gwen:

    Hee Ivonne!!

    Super om te horen dat je goed bent aangekomen! En wat heb je al veel gezien in zo'n korte tijd! Ik blijf je volgen!

    Liefs,
    Gwen

  • 13 September 2012 - 18:13

    Nicole:

    Haha natuurlijk heb ik dit verslag op FB gezet, top xD
    Maar fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat, de gebouwen
    zien er idd erg mooi uit :) ik spreek je weer snel via skype natuurlijk!

    xx Nicole

  • 17 September 2012 - 20:38

    Elke:

    Ha Ivonne! wat leuk om te horen, en heel fijn dat de stad nog mooier uitgevallen is als je dacht, veel liefs!! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivonne

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 22881

Voorgaande reizen:

10 September 2012 - 31 Januari 2013

Studeren in Hongarije!

12 Augustus 2009 - 01 Februari 2010

Een semester in Amerika!

Landen bezocht: